27 Φεβρουαρίου 2014

Απο-σχολειοποίηση – Απο-προγραμματισμός


Όταν γράφω για «απο-σχολειοποίηση», εννοώ και τη δική μας: τον απο-προγραμματισμό του εαυτού μας. Είναι δευτερεύουσας σημασίας αν θα αποφασίσουμε να βγάλουμε τα παιδιά μας από το σχολείο, είναι όμως πρωτεύουσας σημασίας τι τελικά θα δώσουμε στα παιδιά μας, ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο κι αν προσφέρουμε σε αυτά.

Τι σημαίνει «απο-σχολειοποίηση» με αυτήν την έννοια λοιπόν; Σημαίνει ουσιαστικά, με απλά λόγια, από-προγραμματισμός του υφιστάμενου τρόπου σκέψης μας, τον οποίο θεωρούμε φυσιολογικό.

Όσα κι αν γραφτούν για αυτό το θέμα, ποτέ δεν θα καταφέρουν να εξηγήσουν αυτό που μόνο η προσωπική βιωματική γνώση μπορεί. Αντίθετα με αυτό που έχετε υιοθετήσει ως πρακτική, κανείς δεν μπορεί να περιγράψει λεπτομερειακά και εμπεριστατωμένα τη διαδικασία, για να αποφασίσετε στη συνέχεια αν θα την ακολουθήσετε ή όχι. Άλλωστε, αυτός ο τρόπος να αναζητάτε κάτι, ανήκει στον ίδιο αυτό τρόπο σκέψης που σας παγιδεύει.

Η αλήθεια είναι ότι η διαδικασία αυτή του από-προγραμματισμού, κρατάει μια ολόκληρη ζωή. Δεν σταματάς να μαθαίνεις, να αλλάζεις, να από-προγραμματίζεσαι, να ανακαλύπτεις, να κατακτάς και να γκρεμίζεις. Ναι, όλα μαζί!Όμως, αν δεν ξεκινήσεις ποτέ, τι διαφορετικό έχεις να προσφέρεις στα παιδιά σου, ως βασικός εκπαιδευτής τους;

Απλά, από κάποιο σημείο και μετά, αφήνεις πίσω σου τα πολλά «γιατί», τον μεγάλο φόβο και τον δισταγμό και υιοθετείς, φυσικά και πρόθυμα, έναν πιο ανάλαφρο, χαρούμενο, αφοσιωμένο τρόπο να υπάρχεις συνειδητά, σε αρμονία με τη ζωή, και να προχωράς σε άγνωστα μονοπάτια, άφοβος!

Η απόφαση της εκπαίδευσης των παιδιών μετά, έρχεται με φυσικότητα, όποια κι αν είναι και σταματάς να αμφισβητείς τον εαυτό σου συνέχεια, ό,τι κι αν κάνει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου